Kako se je Škotska lotila projekta “pokoronska šola”?
Šola, kjer učenje poteka zunaj, bi lahko bilo osnova za šolanje z upoštevanjem distance. Na Škotskem verjamejo, da bi lahko pandemija koronavirusa prepričala starše in učitelje v korist izobraževanja zunaj – izven učilnic, izven šole.
Škotska sicer ni nameravala odpreti šol do avgusta, a Guardian je poročal, da lokalne oblasti iščejo možnosti, kako bi z izkoriščanjem zunanjih prostorov šol dosegli oz. optimizirali socialno distanciranje.
Na Škotskem imajo ministrstvo za otroke in ministrica je izpostavila številne zunanje prostore, ki bi laho prispevali k dovoljšnji razdalji med otroci. Nekateri vrtci so že dolgo specializirani za celodnevno varstvo na svežem zraku, drugi vrtci in šole pa zdaj iščejo načine, kako prilagoditi njihovo prakso na šolske vrtove in igrišča.
Veliko dajo na dokaze, da ima zunanje učenje pozitiven učinek na otroke – bolj zdrave oči, večja odpornost … In zdaj je priložnost, da ga uvedejo v največji možni meri. Nekateri učiteji poudarjajo udi, da z učenjem in igro na prostem pride do tega, da otroci potrebujejo manj igrač (s tem pa je tudi manj mžnosti za prenos okužb). Poleg tega pa si lahko vsak poišče svoj kotiček, kjer bere, riše itd. “Vse se lahko naučijo tudi zunaj,” poudarjajo učitelji in vzgojitelji, ki menijo, da je šola zunaj odlična alternativa.
Tudi pri nas v Mreži gozdnih vrtcev in šol Slovenije menijo, da učenje in igra na prostem prinašata številne koristi.
Vir: guardian