Mednarodni dan podjetnic: “Podjetniški svet ni ne moški ne ženski”

Leta 2001 so podjetnice dobile svoj mednarodni dan, ki se praznuje vsak tretji petek v mesecu. V Sloveniji je nekaj več kot 425.406 delovno aktivnih žensk, in čeprav se v EU na veliko spodbuja žensko podjetniško, je danes je število podjetnic v državah EU še vedno nižje od števila podjetnikov. Številne uspešne podjetnice pa so kljub vsemu prepričane, da naš prostor kaže veliko priložnosti za napredek in razvoj ženskega podjetništva.
»Podjetniški svet ni ne moški ne ženski, to je svet, kjer je dovolj prostora za oba spola«
Težko bi rekli, da je podjetniški svet moški ali ženski. Res je, da je, glede na številne podatke, ženskih podjetnic bistveno manj, vendar se tudi ženske vse pogosteje odločajo za poklice, ki so še do nedavnega veljale za izključno moške. Da trend uspešnih podjetnic v Sloveniji, sicer skromno, narašča, pa so prepričane tudi Zori Jakolin, Urša Žorž in Petra Škarja iz združenja 500 podjetnic.»Svet se je končno toliko premaknil naprej, da si ljudje upamo početi to, kar nas res veseli, ne glede na spol in na zastarela prepričanja, kaj so ženski in kaj moški poklici,« povedo na združenju 500 podjetnic.
Majda Bitenc Menart direktorica podjetja Cordia, d. o. o.:
»V sedanjem svetu je ženskam lažje, vendar je dokazovanje še vedno potrebno. V znanju moške pogosto prekašamo. Ženske smo že po naravi previdne in se ne spuščamo v nekaj, o čemer ne premislimo. Kar me moti je, da ženske nikoli ne prejmejo nagrad za uspešno delo in je njihovo delo večkrat prezrto.«
Raziskava GEM (Global Entrepreneurship Monitor), ki na svetovni ravni raziskuje podjetništvo, ugotavlja, da je v Sloveniji 27 odstotkov vseh podjetij v lasti žensk, torej le dobra četrtina, kar je malo, vendar je takšno stanje primerljivo z evropskim.
Joža Jurca, direktorica podjetja Marche gostinstvo, d. o. o.:
»Vsaka uspešna podjetnica mora imeti vizijo in veliko ljubezen do tega, kar počne. Še vedno pa je v poslovnem svetu prevelik delež moških, ki diktirajo svoj tempo komunikacije. Potrebno je kar nekaj dokazovanja, da nas sprejmejo in spoštujejo. Ženske smo že po naravi povezovalne in redkeje nas zanese ego.«
Sandra Turnšek, direktorica Mlekarne Krepko:
»Z vztrajnostjo se lahko ženske naučimo vsega in sodelujemo z moškimi. Tekmovalnost je nesmiselna, saj smo si ženske in moški različni. Nihče ni boljši, ker se nas ne da primerjati. Mogoče se ženskam niti ne ljubi toliko sodelovati v podjetnem svetu in se zato zdi, da je ta svet bolj moški. Ženski so v zibelko položene vrline, kot so intuicija, preudarnost, pogosto tudi vztrajnost, ženstvenost in tudi materinski čut, ki velikokrat pride prav.«