Bo v prihodnosti zaradi samovozečih avtomobilov še več prometnih zastojev in onesnaževanja?
Nedavna raziskava mreže Transport & Environment (T&E), kaže, da bi lahko nenadzorovan pojav avtomobilov brez voznikov povečal promet v evropskih mestih za 50–150 %. To bi pomenilo celodnevne prometne zastoje in še dodatno povišanje emisij CO2 s strani prometa.
Uporaba samovozečih vozil brez voznika bi lahko postala tako poceni, da bi lahko spodbudila daljša in pogostejša potovanja ljudi. V mestih bi morali prepovedati vožnjo avtomatiziranih avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem, da bi zagotovili, da vozila brez voznikov ne bodo povečala onesnaževanja. Na ta način bi lahko do leta 2050 zmanjšali emisije za 23 % v primerjavi s scenarijem brez električnih in samovozečih avtomobilov.
Bodo mestnim ulicam kraljevali avtomobili ali ljudje?
Avtomatizacija še ni realnost, toda z njo povezana tveganja so že očitna. Storitve skupnih prevozov prek aplikacij, kot je npr. Uber – ki preizkuša storitve z avtomatiziranimi vozili – spodbujajo dodatne prevoze in pripomorejo k večjemu številu prevoženih kilometrov, višjim stopnjam emisij in večjemu številu zastojev.
Yoann Le Petit, strokovnjak za novo mobilnost pri T&E, pravi: »Če želimo trajnostno mobilnost, moramo prepovedati avtomatizirane avtomobile z motorji z notranjim izgorevanjem ter v mestih postopoma zmanjšati prostor za avtomobile. Župani po vsej Evropi bi morali ulice v svojih mestih vrniti ljudem.«
Vir: Focus, društvo za sonaraven razvoj