Se spomnite iger naše mladosti?
8. aprila, 2017
Pred 15 ali 20 leti, ko naši mladosti niso vladali računalniki in Instagrami, skorajda ni bilo trenutka, ko nismo silili ven – pa četudi je bil dež, ali smo doma imeli goro domače naloge.
Zunanji svet je ponujal nešteto možnosti zabave – od gumitvista do igre ‘Ravbarji in žandarji’. Opisali smo nekaj iger, s katerimi vas bomo zagovoto odpeljali v čas mladosti – se jih spomnite?
- Zemljo krast: na tla narišemo manjše sonce, okrog njega pa veliko Zemljo. Razdelimo jo toliko držav, kolikor je igralcev. Eden od otrok ima palico – vrže jo v državo, ki jo je izbral za napad. Ostali stečejo stran takoj, ko palica pade na tla, lastnik napadene države pa stopi nanjo in zakliče: »Stoj!« Vsi igralci morajo obstati, on pa poskuša s palico zadeti katerega od soigralcev. Če je pri tem uspešen, ima dovoljenje, da si prilasti toliko nasprotnikove države, kolikor uspe, ne da bi prestopil meje svoje. Če pa ni zadel tistega, ki ga je s palico ciljal, lahko ta njemu vzame del ozemlja. In tako nadaljujejo, dokler nekdo od otrok ne ostane brez ozemlja, zmagovalec je tisti, ki ima največ ozemelj oz. zavzame celo Zemljo.
- Kdo se boji črnega moža: eden od otrok, črni mož, naj se postavi na eno stran prostora, ostali pa na drugo. Črni mož zakliče: »Ali se kdo boji črnega moža?« Otroci: »Neee!« »Kaj pa, če pride?« »Pa zbežimo!« in stečejo proti črnemu možu. Črni mož jih lovi, in kogar se dotakne, postane njegov pomočnik. Otroci lahko tečejo le naprej, ne nazaj. Otrok, ki je ujet zadnji, postane v naslednji igri črni mož.
- Ljubljana – Zagreb – Beograd: eden od otrok miži in v različnih hitrostih izgovarja ‘Ljubljana – Zagreb – Beograd. Stop.’ Med tem se ostali previdno in čim hitreje premikajo proti njemu. Ko izreče besedo ‘stop’, se mižeči naenkrat obrne, in če vidi katerega od drugih igralcev v gibanju, ta izpade oz. mora na start. Če pa je kateri od drugih igralcev mižečega dosegel, zamenjata vlogi.
- Ristanc/tančula: Na tla narišemo kvadrate v obliki letala (najprej dva enojna, en dvojni, en enojni, en dvojni in na vrhu še eno polje v obliki polkroga) in vanje napišemo številke od ena do sedem.
Poiščemo si kamenček, ne prevelik ne premajhen. Vržemo ga v prvi kvadratek in skačemo po kvadratih. V enojno polje skačemo z eno nogo, v dvojno pa z obema istočasno. Pri obratu se obrnemo v skoku. Pomembno je to, da nikoli ne skočimo na črto. V polkrogu na vrhu se odpočijemo, nato se na enak način vrnemo na izhodišče, s tem, da moramo vmes pobrati kamenček. Tako nadaljujemo po naslednjih številkah. Če kamenčka ne vržemo v pravi kvadrat, ali če se med skakanjem prevrnemo, oz. v enojnem kvadratu stopimo na tla tudi z drugo nogo, je na vrsti naslednji igralec. Zmaga igralec, ki uspešno konča s sedmico.igralec. Zmaga igralec, ki uspešno konča s sedmico.igralec. Zmaga igralec, ki uspešno konča s sedmico.
Kristina Žnidar
(Visited 422 times, 1 visits today)