Proti otroški debelosti z omejitvijo oglaševanja sladkarij med risankami

7. februarja, 2017

Neuravnotežena prehrana, sedeč način življenja, premalo gibanja pa tudi premalo spanja so najpogosteje navedeni vzroki za debelost. Številne raziskave so pokazale tesne povezave med časom, ki ga otroci preživijo pred televizijskimi zasloni, in neustreznimi prehranskimi navadami ter debelostjo. “Danes živimo v debelilnem okolju – to je v okolju, v katerem je človek izpostavljen številnim možnostim prevelikega energijskega vnosa in obenem premajhne energijske porabe. Tudi zaradi agresivnega trženja hrane,” pravijo na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje.

Raziskava Inštituta za nutricionistiko: 96% oglasov v programu za otroke za manj zdrava živila

otrok nezdrava prehranaDa bi ovrednotili obseg oglaševanja živil otrokom, so na Inštitutu za nutricionistiko izvedli obsežno raziskavo, v okviru katere so ovrednotili prehransko sestavo oglaševanih živil. “Raziskava je zajela 12-mesecev oglaševanja na sedmih televizijskih programih s pomembno gledanostjo s strani otrok. V tem času je bilo predvajanih preko 93.000 oglasov za živila, še posebno pozornost pa smo usmerili v vrednotenje oglaševanja v obdobjih, ko so bili pred televizorjem predvsem otroci stari od 4 do 9 let,” pojasnjuje doc. dr. Igor Pravst z Inštituta za nutricionistiko.

Kar 96% časa oglaševanja živil v teh obdobjih so predstavljali oglasi za živila, ki ne izpolnjujejo pogojev za oglaševanje otrokom, in bi jih po njegovih besedah zato lahko razvrstili med manj zdrava. Kar 77% oglaševanja je bilo povezanega z oglaševanjem sladkarij, katerih oglaševanje otrokom se odsvetuje – ne glede na njihovo prehransko sestavo. Ugotovili so tudi, da je preko 90% oglasov predstavljalo živila, proizvedena s strani tujih podjetij, ki v Sloveniji nimajo proizvodnih kapacitet.

Ureditev področja oglaševanja živil otrokom

kids-chocolate-1642807_640Predstavljeni rezultati so potrdili potrebo po ureditvi področja oglaševanja živil otrokom, ki ga je Ministrstvo za zdravje RS začelo urejati v preteklem letu. Rešitev tega problema je tudi eden ključnih ciljev Resolucije o nacionalnem programu o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015-2025, ki jo je lani sprejel Državni zbor. Z namenom zaščite otrok in mladostnikov in skladno z Zakonom o avdiovizualnih medijskih storitvah je zato Ministrstvo za zdravje RS v sodelovanju z Biotehniško fakulteto Univerze v Ljubljani, Inštitutom Jožefa Štefana, Zvezo potrošnikov Slovenije, Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve RS in Nacionalnim inštitutom za javno zdravje (NIJZ) ter v sodelovanju s Svetovno zdravstveno organizacijo pripravilo prehranske smernice glede omejevanja oglaševanja živil med predvajanjem televizijskih otroških vsebin, katerih prekomerno uživanje otrokom ni priporočljivo.

Omejitev predvsem za sladkarije, pa tudi prehranska dopolnila

Gre predvsem za živila, ki imajo visoke vsebnosti maščob, soli in sladkorjev.  Skupine živil, za katere je predvidena popolna omejitev oglaševanja otrokom so na primer čokolada, bonboni, piškoti, pecivo in podobni izdelki, pa tudi sladoledi, energijske pijače in prehranska dopolnila. “Slovenija je prva država, ki je uveljavila prehranski profil Svetovne zdravstvene organizacije (SZO) v harmonizirani nacionalni zakonodaji, kar so pozdravili tudi v SZO,” še dodajajo na NIJZ.

 

Vir: NIJZ, Inštitut za nutricionistiko

(Visited 127 times, 1 visits today)