NIJZ: “eZdravje bo v letošnjem letu prineslo koristi za paciente”
“Storitev eZdravja, ki bo v letu 2017 zagotovo prinesla znatne koristi za paciente in bo pomenila korak naprej, je polna uvedba eNapotnice in eNaročanja na nacionalni ravni,” pravijo na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje. Prvi rok so sicer že prestavili.
Do zdaj pripravljenih približno 90 % izvajalcev
Čeprav storitev eNaročanje, ki omogoča elektronsko napotitev in naročanje pacientov na zdravstvene storitve s primarne na sekundarno in terciarno zdravstveno raven ali znotraj sekundarne oziroma terciarne zdravstvene ravni, še niso v celoti vzpostavili vsi izvajalci zdravstvenih storitev na sekundarni in terciarni ravni in je bilo v sistem eNaročanja do konca leta 2016 vključenih tri četrtine izvajalcev, pa podatki NIJZ kažejo, da je glede na obseg naročanja do zdaj že ustrezno pripravljenih okoli 90 odstotkov izvajalcev.
15. januarja eNapotnice še ne bo povsod
NIJZ je načrtoval uvedbo naslednjega koraka: izenačitve elektronske in papirnate napotnice od 15. januarja 2017 dalje, vendar storitev s tem datumom še ne bo na voljo pri vseh zdravstvenih izvajalcih.
“Kljub napovedani izenačitvi elektronske napotnice in papirne napotnice, ki je bila načrtovana za 15. januar 2017, smo morali ta teden rok za popolno izenačitev prestaviti. Vzrok za to prestavitev je to, da vsi izvajalci zdravstvene dejavnosti, ki izvajajo zdravstvene storitve na drugem in tretjem nivoju, še niso sposobni sprejemati napotnic preko sistema eNaročanja za vse storitve, ki jih izvajajo,” pojasnjujejo na NIJZ. Zato je napotnico poleg elektronske verzije še naprej potrebno tudi natisniti in tako omogočiti naročanje tudi pri izvajalcih, ki eNapotnice še niso sposobni sprejeti.
Natančnega datuma vključitve vseh izvajalcev v eNaročanje za zdaj še ne morejo napovedati.
Pri tej odločitvi za podaljšanje roka jih je, kot še dodajajo, vodila predvsem skrb za varnost pacientov, saj smo situacijo, ko se pacient kljub veljavni elektronski napotnici ne bi mogel naročiti, iz stališča zagotavljanja potrebnih zdravstvenih storitev ocenili kot nesprejemljivo.
Prednosti eNaročanja za paciente: boljši pregled čakalnih dob in prostih terminov
eNaročanje bo državljanom, kot še navajajo na NIJZ, omogočilo boljši pregled nad tem, kdo v Sloveniji izvaja posamezne zdravstvene storitve. Na osnovi prikazanih čakalnih dob in prvih prostih terminov, ki se bodo tekoče osveževali, bodo ti na osnovi izdane eNapotnice dobili možnost, da se bodo lahko elektronsko naročili na termin pri izvajalcu z najkrajšo čakalno dobo oziroma pri tistemu izvajalcu, ki mu najbolj ustreza.
“Preko portala zVEM bodo lahko svoje termine za izvedbo storitve kadarkoli odpovedali in se naročili pri drugem izvajalcu. Portal zVEM vsem uporabnikom kadarkoli omogoča pregled prvih prostih terminov ali okvirnih terminov pri vseh izvajalcih, tudi če nimajo izdane eNapotnice. Posebej poudarjamo, da se z uvedbo eNapotnice še naprej ohranjajo vsi dosedanji načini naročanja na zdravstvene storitve (telefonsko, osebno) in tako pacienti, ki so s spletnimi stranmi manj domači, nikakor niso kakorkoli prikrajšani pri naročanju na zdravstvene storitve,” zaključujejo na NIJZ.
Vir: NIJZ