Trajnostna prometna politika za prenovo vlakov – za kolesarje in potnike s posebnimi potrebami
<![CDATA[Koalicija za trajnostno prometno politiko je na Slovenske železnice naslovila odprto pismo v zvezi z nakupom novih vlakovnih garnitur ter prevozom kolesarjev in drugih potnikov s posebnimi potrebami na vlakih Slovenskih železnic.
Pod pismo so se podpisale organizacije:
- Slovenska kolesarska mreža
- Koalicija za trajnostno prometno politiko
- Gospodarsko interesno združenje za pohodništvo in kolesarstvo
- Konzorcij odprimopoti.si”
- Inštitut za politike prostora
- Svetovalni organ Gorenjske za razvoj kolesarstva Gorenjske
- Operativna iniciativa za Bohinjsko progo
- Center mobilnosti Maribor
- Focus, društvo za sonaraven razvoj
- Center za razvoj podeželja Kranj
Podprli bi trend povečevanja javnega prevoza skupaj s kolesarjenjem in hojo
Vse si prizadevajo za razvoj trajnostne mobilnosti, somodalnega in intermodalnega prometa, zelenega turizma in varstva okolja. “Z nakupom garnitur, ki omogočajo večjo uporabo kombinacije kolesa in prevoza z vlakom, bi podprli svež in uveljavljajoči se trend povečevanja javnega prevoza v povezavi s kolesarjenjem in hojo. Ta optimistični trend v zadnjih dveh letih je rezultat sprememb življenjskega sloga v smeri aktivnega in zdravega življenja, pa tudi uvedbe subvencioniranja vozovnic za javni promet in prvih korakov v smeri enotne vozovnice,” so zapisali.
Pomembno zlasti za mlade pa tudi za vse z gibalnimi motnjami
“Slovenski uporabniki, ki se na svojih potovanjih že malo čez mejo srečujejo z neprimerno boljšimi razmerami železniškega prevoza, bodo v tem prepoznali prizadevanja SŽ za izboljšanje storitev potniškega prometa tudi za potnike s posebnimi potrebami. To je pomembno zlasti za mlade, ki si še ustvarjajo svoje potovalne navade in želijo odkrivati svet na drugačen način. Naš predlog pa poleg kolesarjev upošteva tudi interese družin z majhnimi otroci ter oseb z gibalnimi motnjami,” nadaljujejo v pismu.
V pismu so podali številne konkretne predloge, kako bi lahko s predelavo in nakupi omogočili na vlakih prostor za kolesa ali invalidske vozičke, ter za primer podali dobre prakse iz tujine.
Dodali so še, da zanimanje za kombiniran prevoz s kolesom in vlakom narašča tako v Sloveniji kot v sosednjih in večini drugih evropskih držav. Naši zahodni sosedi, kot povedo, razvijajo uspešne potniške storitve in turistične produkte, ki temeljijo na kombinaciji potovanja s kolesom in vlakom. Opozorili so, da ima bistveno večji delež kolesarjev in prevozov koles na vlakih kot Slovenija sosednja Madžarska ter da nas na področju posodobitve voznega parka dohiteva in prehiteva tudi Hrvaška.
]]>