Raba telefona za volanom lahko prikliče nesrečo

14. julija, 2018

Telefoniranje med vožnjo, še zlasti pa pisanje kratkih sporočil, v tolikšni meri preusmeri pozornost voznika, da lahko spregleda nevarnost na cesti, ali pa se nanjo odzove prepočasi.

Ali medtem ko vozite, odgovorite na vsak telefonski klic? Ali ‘neproduktivni’ čas med vožnjo radi izkoristite za telefoniranje, napišete še kakšno kratko sporočilo? Če je odgovor pritrdilen, se morate zavedati, da s tem močno povečujete tveganje za prometno nesrečo, ki lahko usodno zaznamuje vas, sopotnike in druge udeležence v prometu.

100% pozorni lahko le na eno stvar

Strokovnjak za psihologijo v prometu Marko Polič pravi, da smo ljudje na zavestni ravni lahko v določenem trenutku pozorni le na eno nalogo. Pozornost se sicer lahko izmenjuje med več opravili, a to pomeni, da v določenem trenutku ne bomo pozorni na kritičen dražljaj, denimo na vozilo, ki zavira, na oviro na cesti, na pešca …

Pri uporabi mobilnega telefona med vožnjo sta zaznavanje in možnost reagiranja v tolikšni meri motena, da lahko takšen voznik resno ogroža sebe in druge v prometu.

Ob tem Polič dodaja, da velik del prometnih nesreč nastopi zaradi nepozornosti oziroma neustrezne pozornosti voznika. Nedavna raziskava v ZDA je pokazala, da bi se lahko izognili 36 odstotkom prometnih nesreč, če bi odstranili vozniške motnje. Pisanje ali branje med vožnjo poveča verjetnost trka 9-kratno, pritiskanje številk na telefonu (klicanje) pa 12,2-kratno.

Marko Polič še pove, da pri omenjenem ni v tolikšni meri pomembno, ali telefoniramo prostoročno ali s telefonom v roki, bolj je pomembna miselna zasedenost s telefoniranjem. Med telefoniranjem je voznik namreč pozoren nanj in ne na razmere na cesti. Zato se morda ne bo odzval na kritično spremembo, ali pa se bo odzval prepozno.

mobile-2825946_640

Voznikom svetuje, naj med vožnjo ne telefonirajo. Če menijo, da so prejeli nujen klic, naj zapeljejo na najbližje počivališče ali parkirni prostor in tam v miru in varno opravijo pogovor.

Podobno razmišljajo in ugotavljajo tudi na Javni agenciji RS za varnost prometa. Pri telefoniranju pa kot najbolj kritično izpostavljajo pisanje kratkih sporočil med vožnjo, saj na osnovi raziskav pri tem voznik v povprečju na vozišče ne gleda kar 23,2 sekunde!

Med vožnjo telefonira tri četrtine voznikov

Agencija je izvedla raziskavo, ki je pokazala, da v Sloveniji med vožnjo telefone uporablja kar 75 odstotkov voznikov, kar je zelo zaskrbljujoče. Skoraj vsi (74 odstotkov) med vožnjo telefonirajo, tretjina (30 odstotkov) pregleduje socialna omrežja, sedem odstotkov si zapisuje beležke, opomnike in podobno, pet odstotkov jih brska po spletnih straneh in trije odstotki uporabljajo mobilne aplikacije. Skoraj desetina anketiranih pa telefon uporablja za poslušanje glasbe ali navigacijo.

 

 

 

 

 

Miša Kočevar

 

 

 

(Visited 82 times, 1 visits today)