Podjetniška ideja za rešitev problema s pitno vodo: prihaja voda s poslanstvom

17. januarja, 2017

Na svetu kar 663 milijonov ljudi živi brez dostopa do čiste pitne vode. Nova voda WAMI ponuja alternativo izdelkom velikih korporacij: namesto polnjenja žepov delničarjev raje polnijo kanistre s pitno vodo za ljudi z ogroženih območij. Vodnjake gradijo vnaprej, stroške pa nato pokrijejo s prodajo vode.

“Nevladne organizacije ocenjujejo, da povprečen strošek za doživljenjsko oskrbo s pitno vodo znaša 40 ameriških dolarjev na posameznika. Trenutno je brez dostopa do pitne vode 663 milijonov ljudi, torej bi bilo za rešitev problema potrebnih približno 26,5 milijarde ameriških dolarjev. Istočasno se letno proda za približno 160 milijard ustekleničene vode, pretežno v razvitem delu sveta, ob tem pa korporacije iztiskajo zadnji cent dobička, nemalokrat brez obzira na negativne spremembe v okolju. Morda težava ni v prevelikem obsegu problematike oskrbe s pitno vodo, temveč le v prevelikem pohlepu korporacij po dobičku,” pravita ustanovitelja podjetja WAMI, Zoran Janković iz Maribora in Giacomo Stefanini iz Bologne.

WAMI poslovni model je pravzaprav enostaven

Del zneskov od prodaje donirajo dobrodelni organizaciji, ki skrbi za postavitev vodnih črpalk in izvirov na področjih, kjer ni dostopa do pitne vode. Odločili so se za sodelovanje z nevladno organizacijo Lifewater iz Kalifornije, ki ima kar 40 let izkušenj na področju zagotavljanja pitne vode in sanitarij v Afriki in Aziji. Prepričala pa jih je tudi njihova finančna učinkovitost in transparentnost delovanja.

Kako deluje Wami

WAMI – Water with a mission (Voda s poslanstvom)

Zaradi te nepravičnosti se je razvila želja po socialno odgovornem projektu, ki z vsako prodano steklenico donira 100 litrov vode nekomu, ki jo potrebuje. In tako se je rodila tudi podjetniška ideja WAMI. Ustanovitelja podjetja sta odkrila model, ki se je že izkazal za uspešnega v ZDA in Veliki Britaniji. Gre za financiranje vodne infrastrukture v razvijajočih državah s sredstvi iz prodaje ustekleničene vode v razvitem svetu. Po izračunih Jankovića in Stefaninija  bi lahko s takim poslovnim modelom, če bi ga uporabili vsi proizvajalci ustekleničene vode na svetu, rešili problem pitne vode v manj kot petih letih. Če pa bi omenjeni poslovni model prevzeli le trije največji skupaj (Nestlé, Danone in Coca-Cola), bi za to potrebovali približno 13 let. Ustanovila sta podjetje in se lotila dela.

 

Nosenje vode v Etiopiji

Prva vodna črpalka v Etiopiji, kjer so na lastni koži preizkusili, kaj pomeni biti več kilometrov od pitne vode

Konec junija so v Etiopiji skupaj z organizacijo Lifewater odprli vodno črpalko ob osnovni šoli Ilu Dhina, v regiji Kokosa. “Ob odprtju črpalke smo se seznanili s situacijo pitne vode v regiji. Med drugim sva se s kolegom tudi preizkusila v nošenju vode, tako kot to dnevno (!) počnejo domačini. To pomeni, da sva prehodila šest kilometrov s po enim 20-litrskim kanistrom vode v vsaki roki. Sem aktiven športnik in redno treniram, a to je bil eden največjih naporov, kar sem jih doživel,” pove Zoran. Nova črpalka sedaj zagotavlja pitno vodo več kot 1.100 učencem in vaščanom.

Voda je že naprodaj tudi v Sloveniji

Trenutno dostavljajo vodo v gostinske lokale na slovenski Obali ter v Italiji. Vodo polnijo na izviru v Karnijskih Alpah, nedaleč od Vidma v Italiji. Kakovost zagotavljajo po ISO standardu 9001:2008, voda se ponaša z nizko vsebnostjo natrija in relativno visoko pH-vrednostjo. Pri podjetju verjamejo, da bodo potrošniki pripravljeni poizkusiti novo znamko vode, ki ima jasno merljivo dodano vrednost v primerjavi s konkurenčnimi izdelki na trgu.

Voda v plastenkah je okoljski problem, kako v podjetju gledajo na to?

V podjetju Wami se zavedajo, da pitje ustekleničene vode z ekološkega vidika ni najbolj primerno, vendar se je, kot pravijo, včasih nakupu težko izogniti, sploh ko smo na poti. In ravno v teh primerih ponujajo uporabnikom možnost, da z izbiro pravega izdelka naredijo nekaj dobrega za tiste, ki jim pitne vode primanjkuje.

“Žal nimamo natančnih številk o tem, koliko vode proizvajalec plastenk porabi, ga bomo pa vsekakor povprašali. Predvidevamo sicer, da se ta številka ne razlikuje veliko od drugih proizvajalcev vode. Ne smemo pa pozabiti, da je voda Wami na voljo tudi v steklenicah in da v podjetju ves čas iščejo tudi nove rešitve, ki bi bile prijaznejše do okolja,” so nam odgovorili na naš pomislek.

Glavna cilja podjetja Wami še vedno ostajata dobrodelnost (zagotavljanje pitne vode tistim, ki je nimajo) in ozaveščanje drugih proizvajalcev vode, da bi tudi oni v prihodnosti prevzeli enak poslovni model. 

Oblikovno podobo blagovne znamke so pravnoformalno prilagodili tako, da omogoča polnjenje vode iz različnih izvirov, tako bo v prihodnosti z razširitvijo prodajne mreže mogoče skrajšati transportne poti. Z dobavitelji pa spremljajo tudi nove trende na področju embalaže in iščejo rešitve, ki bi lahko bile prijaznejše do okolja, kot je na primer biorazgradljiva plastika.

 

(Visited 171 times, 1 visits today)