Natečaj za mestni plakat, ki bo opozarjal na pretirano potrošništvo

<![CDATA[Odprt je 7. natečaj Plaktivat – družbeno odgovoren projekt za oblikovanje mestnega plakata, s katerim v družbi TAM-TAM na Umanoteri spodbujajo k pozitivnemu mišljenju in premikom v družbi. Tokrat bo Plaktivat nastavil ogledalo (neodgovorni) potrošniški družbi, v središče pa postavlja odgovorno potrošništvo in alternativne načine oskrbe.
“Smo odgovorni potrošniki? Prekomerno potrošništvo je postalo naš življenjski slog, materialne dobrine naš statusni simbol. Le redko se vprašamo, kje in kako so bile stvari proizvedene.”
Da bi opozorili na razmislek o prilagoditvi načinov proizvodnje in potrošnje, postavlja sedmi projekt Plaktivat v središče odgovorno potrošništvo in alternativne načine oskrbe. »Družbeno odgovoren projekt za oblikovanje mestnega plakata, s katerim spodbujamo k pozitivnemu mišljenju in premikom v družbi, izpostavlja potrebo po presoji o tem, kaj v resnici potrebujemo in česa ne. Spodbuja alternativne načine oskrbe, saj marsikaj lahko souporabljamo, si izmenjujemo, ponovno uporabimo ali si izposodimo. Prihajajoči decembrski čas nebrzdanega potrošništva in obdarovanja je kot nalašč za razmislek o tem, koliko in kdaj nakup in posedovanje dobrin predstavljata le užitek, ugodje in pozitivno samopodobo,« je povedal direktor družbe TAM-TAM in pobudnik projekta, Tomaž Drozg.
Vsak nakup vpliva na stanje planeta
Tokrat se je družbeni pobudi TAM-TAMa pridružila Umanotera, Slovenska fundacija za trajnostni razvoj. »Vsak nakup vpliva na življenje ljudi in ostalih živih bitij po vsem svetu ter na stanje planeta. Današnji mednarodni trgovinski sistem spodbuja izkoriščanje ljudi in vodi v vedno večjo neenakost. Znaten delež dobrin, ki jih porabimo, izdelajo ali pridelajo najrevnejši, ki delajo v nečloveških razmerah. V zadnjem poročilu Oxfama beremo šokantne podatke, da je 1 % najbogatejših bogatejši od ostalega prebivalstva sveta. V 20. stoletju je ob 3,7-kratni rasti prebivalstva skupna poraba materiala (rud, mineralov, fosilnih goriv ipd.) narasla za faktor 8, emisije toplogrednih plinov pa so se povečale za 13 krat,« pojasnjuje direktorica Umanotere, Gaja Brecelj.
Zmagovalni plakat bo objavljen na 500 plakatih po Sloveniji
Na natečaju lahko sodelujejo vsi ustvarjalci, posamezniki ali pa agencije, komisija pa bo ocenjevala tehnično ustreznost, izvirnost, inovativnost, komunikacijsko jasnost in pozitivnost sporočila. Kandidati lahko svoja dela prijavijo do 24. novembra. Zmagovalni mestni plakat bo po besedah Drozga natisnjen in javno objavljen na 500 TAM-TAM plakatnih mestih po Sloveniji. Prijavljen bo v tekmovalne dele festivalov Slovenski oglaševalski festival SOF in Bienale vidnih sporočil Slovenije ter bo prejel Plaktivatov MEGAFON in zmagovalno plaketo.
Več o družbeno odgovornemu natečaju za oblikovanje mestnega plakata Plaktivat na www.tam-tam.si/slo/plaktivat.]]>