Site icon Lupa portal

Muzej stereotipov – kjer vsebino ustvarjamo mi!

Stereotipi so povsod okoli nas, čeprav si to zanikamo, ali pa jih niti ne opazimo. Zato je v okviru prjetka ‘Uravnotežimo odnose moči med spoloma’ nastala kampanja Muzej stereotipov, namen katere je, da stereotipi postanejo stvar preteklosti. Virtualni muzej pa ustvarjamo – mi!

 

dolls-house-1473948_960_720

 

Projekt Uravnotežimo odnose moči med spoloma, ki ga izvaja Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, sofinancira Kraljevina Norveška, v okviru Programa Norveškega finančnega mehanizma 2009–2014. Med kampanjo ustvarjajo tudi virtualni muzej stereotipov, ki stereotipe postavlja tja, kamor sodijo – v muzej. Obiskovalci in obiskovalke spletne strani lahko muzej sooblikujete s pošiljanjem stereotipov, ki jih zaznavate v svojem okolju, z našo kampanjo pa si bomo prizadevali, da ti stereotipi res postanejo stvar preteklosti.

 

Svoj prispevek k projektu lahko oddaš tukaj.

Projekt Uravnotežimo odnose moči med spoloma je namenjen večji ozaveščenosti in krepitvi znanja o enakosti spolov. Prednostna področja, ki jih s projektom nagovarjamo, so uravnotežena zastopanost in udeležba žensk in moških pri odločanju na gospodarskem in na političnem področju ter usklajevanje poklicnega in družinskega oziroma zasebnega življenja moških in žensk.

 

Medijska kampanja, katere del je tudi to spletno mesto, si prizadeva za odpravo stereotipov in ovir, ki onemogočajo doseganje enakosti spolov ter za ozaveščanje o pomenu enakosti spolov za skupno dobro tako žensk kot tudi moških.

Okolica od žensk in moških v vseh obdobjih življenja velikokrat pričakuje točno določeno obnašanje z ‘utemeljitvami’, da je ‘tako pač vedno bilo’, ‘da so ženske bolj primerne za gospodinjenje’, ‘da so moški boljši vodje’, ‘da se punčke ne igrajo z avtomobilčki’, ‘da pravi moški ne jočejo’ itd. Gre za trdovratne in zakoreninjene predstave, kaj je bolj primerno za en in kaj za drugi spol. Zaradi teh, stereotipnih, pričakovanj mnogo ljudi ne udejanji vseh svojih potencialov, saj odstopanje od družbenih pričakovanj ni zaželeno. Deklica, ki bi želela postati avtomehaničarka, mora tako premagati veliko več ovir kakor deček, ki sanja o istem poklicu. In obratno – fant, ki želi postati vzgojitelj, se srečuje z veliko pomisleki okolice, ali je ta poklic primeren zanj ali ne. Moški, ki želi biti dejaven oče in si s partnerico deliti dopust za nego bolnega otroka, je pogosto deležen neodobravanja v kolektivu in pri delodajalcu. Ženska, ki želi delati kariero, pa je nemalokrat deležna očitkov okolice o svoji ‘nepravi ženskosti’.

Velik del odgovornosti za ohranjanje teh zakoreninjenih predstav nosijo mediji, ki ženske in moške nekritično postavljajo v stereotipne vloge. S tem oglasom zato na humoren način nastavljajo ogledalo stereotipnemu prikazovanju žensk in moških v medijih in v oglaševanju – želimo si namreč, da bi tudi oglasna sporočila spodbujala enakost spolov. Ključno sporočilo našega oglasa je zato: enakost spolov, ki se kaže v enakomerni delitvi dela pri usklajevanju poklicnega in družinskega življenja.

(vir: http://uravnotezenost.enakostspolov.si/o-projektu)

 
(Visited 112 times, 1 visits today)
Exit mobile version