Ljudje – ne le človeški viri
“Poimenovanji ‘človeški viri’
ali ‘upravljanje človeških virov’ sta enostavno ponižujoči. Vsi
smo vendar ljudje, ne pa nekakšni ‘viri’,” je ob zaključku
dvodnevnega mednarodnega kadrovskega foruma IEDC-Poslovne šoli Bled,
ki se ga je udeležilo 80 kadrovskih managerjev iz 13 držav, dejal
Phil LeNir, izumitelj posebne kadrovske metode (t.i. ‘coaching
samega sebe in sodelavcev’), ki je bila tokrat prvič predstavljena v
Sloveniji. “Pehanje za nenehnim dviganjem učinkovitosti je
zaposlenim ukradlo zelo dragoceno stvar – čas, ko se sproščeno
pogovarjajo med sabo in izmenjujejo izkušnje.”
“Japonska korporativna kultura se
zelo razlikuje od Zahodne. Vodja kadrovske služba se umešča v sam
vrh in je hierarhično umeščen tik ob glavnega direktorja,” je
dejal Kentaro
Ilijima, podpredsednik japonske multinacionalke Fujitsu. V Fujitsuju metodo ‘coaching samega sebe in sodelavcev’
uspešno uporabljajo od leta 2007. “Metodo smo vpeljali, saj smo
želeli izboljšati klimo v podjetju, dvigniti zadovoljstvo, šele
posledično tudi dobičkonosnost.Izkušnja poraza je prav tako
pomembna kot izkušnja uspeha. In zelo pomembno jo, da te izkušnje
zaposleni med seboj iskreno delijo. Tako učenja poteka
najhitrejše.” Metoda temelji na 75 minutnih pogovorih, ki
potekajo v skupini 10 zaposlenih. Sprva, pravi Ilijima, je odziv
zadržan, češ, kako si bomo vsak teden poleg vseh obveznosti, ki
jih že imamo, našli še čas za pogovore? “A bolj kot se
približujejo koncu, večje je zadovoljstvo.”
Metoda ‘coaching samega sebe in
sodelavcev’ temelji na medosebni, odkriti komunikaciji kot pogojem za
zaupanje. Phil LeNir jo je razvil skupaj z Henryem Mintzbergom in
danes metodo uporablja že preko 15.000 managerjev iz različnih
organizacij in podjetji, denimo: Cirque Du Soleil, Nissan, Syngenta
AG, Cathay Pacific Airways, Brother Canada, Lufthansa, uporabljajo pa
jo tudi v bolnišnicah in javnem sektorju.
Prvi dan je zaključil dr. Ian
Sutherland, prodekan na IEDC, profesor managementa in vrhunski pianist, z demonstracijo coachinga s pomočjo glasbe. S
pomočjo glasbenega zbora Carmen Manet iz Kranja je udeležence
popeljal v samo srčiko vodenja. Managerji so se lahko izkusili v
vlogi dirigenta in ob tem so zaključili, da: “Vodje pogosto
zgolj delijo naloge in premalo poslušajo.”