Jutri obeležujemo evropski dan enotne številke 112 za klic v sili, ki opozarja na varnost in ravnanje v primeru nesreč. Številko 112 lahko brezplačno pokličemo v kateri koli državi EU.
Kako sistem deluje v praksi, dobro ve mag. Domen Torkar z Uprave RS za zaščito in reševanje, ki skupaj s kolegi sodeluje tudi v kampanji Evropske unije EU – varujemo skupaj.
Kampanja predstavlja resnične, nevidne junake našega vsakdana, ki na različne načine skrbijo za našo varnost v domačem okolju in po vsej EU. Med njimi so tudi zaposleni na 13 regijskih centrih za obveščanje, ki v Sloveniji delujejo v okviru Uprave RS za zaščito in reševanje. Prek 24-urnega dežurstva 365 dni v letu na številki 112 pomagajo vsem, ki potrebujejo pomoč zdravnikov, gasilcev, veterinarjev ter gorskih, jamarskih in drugih reševalnih enot. V letu 2018 so prejeli 499.592 telefonskih klicev na pomoč.
Slovenija je številko 112 leta 1997 uvedla kot druga država v Evropi, leta 2015 pa je kot prva država v EU uvedla sprejem eKlicev na območju cele države za vozila, ki že imajo vgrajene naprave za samodejno ali ročno proženje klicev v sili ob prometnih nesrečah. To omogoča boljšo varnost za vse Evropejce, ki potujejo po slovenskih cestah.
Regijski centri za obveščanje na klice na številko 112 odgovarjajo tudi v tujih jezikih, največkrat v angleščini, na obmejnih območjih pa tudi v madžarščini in italijanščini. Sodelujejo tudi s tujimi veleposlaništvi v Sloveniji, ki po potrebi pomagajo glede jezikovnih zagat prek dežurnih mobilnih številk.
Vir: Evropska komisija