Site icon Lupa portal

Zaradi okoljske ozaveščenosti potrošnikov se vračajo raznašalci mleka

Včasih smo po mleko hodili s steklenico, zakaj danes, kljub temu da se zavedamo velikega problema, ki ga predstavlja odpadna embalaža, tega ne počnemo več? V Angliji se vrača poklic raznašalca mleka – saj se okoljsko ozaveščeni potrošniki vračajo k dobrim praksam iz preteklosti. 

Nekoč so mestne ulice vsako jutro poživljali zvoki steklenic, ki so napovedovale prihod raznašalcev mleka. Toda tako kot druge proizvode je postalo enostavneje in ceneje kupovati mleko v trgovinah in v bolj priročni embalaži … Pa bo tako kar večno?

Varovanje okolja pomembno za 94 % Evropejcev

Za več kot 94 odstotkov Evropejk in Evropejcev je varovanje okolja pomembno, podnebne spremembe v EU pa so resna težava po mnenju 91 odstotkov vprašanih, kaže v torek objavljena raziskava evropskega javnega mnenja Eurobarometer. Kar 83 odstotkov jih meni, da je za varstvo okolja treba sprejeti zakonodajo na ravni EU.

Ugotovitve raziskave Eurobarometer kažejo, da si državljani in državljanke želijo več ukrepov glede varstva okolja in da bi si morali po njihovem mnenju odgovornost deliti velika podjetja in industrija, nacionalne vlade in EU kot tudi posamezniki. Ocenjujejo, da sta najučinkovitejša načina reševanja okoljskih problemov »sprememba načina potrošnje« ter »sprememba načina proizvodnje in trgovine«.

Osveščeni potrošniki gledajo na embalažo mleka

Državljanke in državljani EU menijo, da bi morali biti izdelki zasnovani tako, da bi se olajšalo recikliranje plastike, industrija in trgovci na drobno bi si morali prizadevati za zmanjšanje plastične embalaže, ljudi bi bilo treba izobraziti o možnostih za zmanjšanje plastičnih odpadkov, lokalni organi pa bi morali zagotavljati več in boljše zmogljivosti za zbiranje plastičnih odpadkov.

Kupci tako kot nekoč zvečer pred vrata postavijo prazno steklenico …

Odkar zavedanje o škodljivosti plastične embalaže raste, se dviguje tudi povpraševanje po naravi prijaznejših in bolj trajnostno naravnanih načinih prodaje živil. Ena izmed ekološko sprejemljivejših vrst embalaže je steklenica. Tako se v London vrača poklic raznašalec mleka v steklenicah, za katerega bi mislili, da bo ostal med izumrlimi.

Kupcem, ki jim je mar za okolje in cenijo zdravju prijaznejšo embalažo, ni odveč odšteti za mleko nekaj več. Zadnja leta povpraševanje po dostavi v steklenicah narašča, čeprav še vedno predstavlja le kakšne 3 % vsega prodanega mleka. Kupci tako kot nekoč zvečer pred vrata postavijo prazno steklenico in naslednje jutro jo raznašalec zamenja za polno. Steklenice je mogoče ponovno uporabiti tudi več kot dvajsetkrat, potem pa jih lahko reciklirajo.

Ste vedeli? Kot raznašalec mleka je nekoč delal celo  Mark Knopfler, ustanovitelj skupine Dire Straits.

Tudi na slovenskih ulicah?

Mleko v steklenicah so v šestdesetih letih preteklega stoletja raznašali tudi po večjih slovenskih mestih. Najpogosteje študenti, da so prišli do prepotrebnega denarja. Podobno so razvažali tudi jogurt. Se bodo ti časi morda vrnili tudi k nam? No na nek način so se že, saj lahko sveže mleko, jogurt in še kaj kupujemo v mlekomatih. Po želji tudi v steklenicah.

Kmetija v avtomatu: mlekomati so priljubljeni

Zaradi večje okoljske osveščenosti se obeta, da se bo povečalo zanimanje za še katerega izmed izumirajočih poklicev, ki se ukvarjajo z različnimi pretežno ročnimi popravili: čevljar, dežnikar, urar…

Kaj pa na to pravijo slovenske mlekarne?

Kot je razvidno iz novic, slovenske mlekarne večinoma razvoj usmerjajo v kakovost izdelkov in v nove izdelke, embalaži pa posvečajo manj pozornosti. So pa Ljubljanske mlekarne lani postale prvo slovensko podjetje, ki mu je uspelo zapreti interno snovno zanko za embalažo Tetra Pak. “Ostanke embalaže Tetra Pak, ki nastanejo pri proizvodnji mlečnih izdelkov, v podjetju Lucart predelajo v robčke, papirnate brisače in higienski papir, te izdelke pa Ljubljanske mlekarne nato odkupujemo za svojo interno uporabo. Aktivnosti potekajo v okviru projekta krožnega gospodarstva za embalažo »Z embalažo Tetra Pak do robčkov«, pri katerem sodelujejo še Tetra Pak, Dana, Mercator in skupnost Eko iniciativa, Ljubljanske mlekarne pa s sodelovanjem utrjujemo svojo strateško usmeritev skrbi za okolje v okviru blagovne znamke družbene odgovornosti S posluhom za jutri,” so ob tem sporočili iz družbe.


Naslednja tema o okoljski ozaveščenosti naslednjo sredo – Vrečke!

Pod lupo v marcu: Okoljska ozaveščenost v Sloveniji

 

 

(Visited 3.288 times, 1 visits today)
Exit mobile version