Amsterdam: 27 korakov do pešcem in kolesarjem prijaznega mesta
Amsterdam je že eno najprijaznejših mest za kolesarje na svetu, a zdaj imajo v načrtu še 27 korakov, s katerimi bodo do leta 2040 mesto za pešce in kolesarje naredili še boljše.
Agenda Amsterdam Autoluw (agenda brez avtomobila) vsebuje 27 korakov za optimalno rabo javnga prostora z zmanjšanjem števila avtomobilov v mestu, saj ti zavzamejo največ prostora. Cilj je povečati prostor za pešce, kolesarje in uporabnike javnega potniškega prometa, hkrati pa bolje povezati mesto, da bodo poti čistejše in bolj zdrave.
Mestni svetniki, ki so pripravili načrt, pravijo, da se zavedajo, da brez avtomobilov ne bo šlo, saj jih nekateri res potrebujejo, posebej družine, a kljub temu so uspeli skupaj s prebivalci, strokovnjaki in občinami sestaviti seznam najbolj praktičnih, najbolj nujnih in najbolj zaželenih ukrepov.
Ti ukrepi oz. koraki bodo sčasoma zmanjšali avtomobilski promet v mestu, obenem pa zagotavljali dostopnost. MEd njimi je npr. uvedba nočnega metroja med vikendi, brezplačen javni potniški prevoz za otroke do 12. leta starosti med vikendi in ob sredah popoldne, hitri avtobusni pasovi, več kolesarskih stez, kolesarjem prijazna prenova cest, več parkirišč za kolesa na postajah metroja, brezplačen ali cenejši javni potniški promet ob konicah …
Poleg tega bo nekaj cest postalo bolj avtomobilom neprijaznih, saj jih bodo zožali ali pa naredili enosmerne. Nekaj ulic bodo zaprli za promet, izdajali bodo manj parkirnih dovolilnic, pocenili ‘car-sharing’ …
In še en zelo pohvalen ukrep: v središču mesta bodo parkirišče nadomestili z drevesi, širjenjem pločnikov in kolesarskih stez.
Vir: Lp